Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 56 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Webová služba pro efektivní komunikaci skupiny uživatelů
Koláček, Petr ; Klicnar, Lukáš (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na návrh a realizaci knihovny "Chat of future". Výsledkem práce je služba, která umožňuje uživateli na svých internetových stránkách vytvořit jednoduchý a efektivní nástroj pro efektivní komunikaci skupiny uživatelů. 
Podnikatelský záměr rozvoje firmy
Kliment, Michal ; Studený, Ladislav (oponent) ; Solař, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou problémů současného stavu společnosti NTC s.r.o. a jejího okolí. Na základě zjištěných skutečností obsahuje návrh komplexního řešení, rozvoje a zlepšení postavení společnosti, který by měl pomoci upevnit její pozici na trhu.
Současné trendy v komunikaci a týmové spolupráci ve stavebnictví
Kabátová, Nicole ; O''Brien, Kateřina (oponent) ; Linkeschová, Dana (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá současnými trendy v komunikaci a týmové spolupráci ve stavebních podnicích v České republice. Cílem práce je nejprve teoreticky popsat a vysvětlit pojmy komunikace a týmová spolupráce a následně provést výzkum ve stavebních podnicích a zjistit, jaké jsou současné trendy v komunikaci a týmové spolupráci. První část diplomové práce je teoretická a je zaměřena na znalosti a pojmy získané z odborné literatury. Druhá část diplomové práce je praktická, kde jsou nejprve na základě získaných teoretických znalostí sestaveny výzkumné otázky, jejíchž úkolem je zjistit právě současné trendy v komunikaci a týmové spolupráci. Tyto trendy jsou v dnešní době z části ovlivněny nemocí covid-19 a s ní souvisejícími problémy, jako je omezení styku osob a izolace, a proto se práce zabývá i komunikací v době koronakrize. Na základě výzkumných otázek je dále sestaven dotazníkový průzkum a dva řízené rozhovory, jejíchž úkolem je zjistit, jak probíhá komunikace a týmová spolupráce ve stavebních firmách v současné době. V závěru práce jsou pomocí výsledků získaných z dotazníkového průzkumu a řízených rozhovorů zodpovězeny otázky zaměřené na současné trendy v komunikaci a týmové spolupráci.
Význam typologie komunikačních typů podle Kopsových v povolání učitele mateřské školy.
BÍCOVÁ, Zuzana
Bakalářská práce se zabývá významem typologie komunikačních typů podle Kopsových v povolání učitele mateřské školy. Jejím cílem je zjistit, jaký přínos má znalost komunikačních typů pro práci učitele v mateřské škole a jak s typologií učitelé pracují. V úvodu bakalářské práce je popsáno současné pojetí přístupu k dětem. Jsou popsána základní fakta o komunikaci, její verbální a neverbální složce. Zabývá se také některými technikami efektivní komunikace. Podrobněji je pozornost věnována jednotlivým komunikačním typům a jejich potřebám. V praktické části práce jsou interpretovány výsledky kvalitativního výzkumu. S vybranými učiteli mateřských škol byly realizovány rozhovory. Na základě nich bylo zjištěno, že znalost komunikačních typů a jejich používání usnadňuje učitelům v mateřských školách práci. Má vliv na pozitivní sebepojetí pedagogů. Tím pomáhá ve třídě navodit vlídné prostředí. Působí jako prevence nedorozumění v komunikaci. Umožňuje poznat a zohlednit individuální potřeby dětí a tím přispívá k jejich pocitu přijetí.
Dítě s poruchou sociálního a emočního vývoje v předškolním zařízení.
Piazzová, Irena ; Hanyš Holemá, Irena (vedoucí práce) ; Ferklová, Alžběta (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku úspěšné edukace a komunikace s dítětem předškolního věku s poruchou sociálního a emocionálního vývoje. Na připravenost pedagogů vzdělávat a vychovávat takto znevýhodněné děti, ale i na schopnost předběžné diagnostiky a následně možnosti efektivního působení při výchovném a vzdělávacím procesu. Úvodní kapitoly se zabývají teoretickými východisky, která jsou základem pro následující výzkumnou část diplomové práce. V první část této práce je zaměřena na inklusivní vzdělávání a s ním spojené pojmy. Dále je pak zmapován legislativní rámec, kterým je vymezeno předškolní vzdělávání po právní stránce, poradenská pracoviště i některá podpůrná opatřeni se zákonem souvisejícími. Následně je pak nastíněn zdravý vývoj dítěte v sociální a emocionální oblasti, možné kategorie poruch sociálního a emočního vývoje. Blíže se pak diplomová práce zaměřuje na Aspergerův syndrom, který je jednou z forem poruch autistického spektra. Dále je pak poukázáno na možné symptomy poruchy pozornosti s hyperaktivitou (ADHD). V další kapitole stávající práce je charakterizována osobnost pedagoga a některé předpoklady pro jeho úspěšné působení v oblasti výchovy a vzdělávání, jako jsou pedagogická komunikace a pedagogická diagnostika. K vypracování praktické části byla použita metoda...
Filozofie pro děti v rámci rozvoje komunikačních dovedností dětí v mateřské škole
PLACHÁ, Michaela
Filozofie pro děti v rámci rozvoje komunikačních dovedností dětí v mateřské škole Cílem této bakalářské práce je vytvoření pracovních listů pro rozvoj komunikačních dovedností dětí v mateřské škole prostřednictvím filozofického dialogu. Dále se práce zaměřuje na rozvoj efektivní komunikace mezi učitelem a dítětem, a to na základě rozlišení dětí dle jejich komunikačních typů, a mezi dětmi samotnými právě pomocí filozofického dialogu. V teoretické části této práce jsou nadefinovány základní pojmy spojené s filozofií pro děti (včetně jejího vlastního vzniku a vývoje od raných počátků až do současnosti), komunikací, řečí, a to vše se zaměřením na děti předškolního věku. Praktická část práce obsahuje pracovní listy, na jejichž základě lze s dětmi předškolního věku vést filozofický dialog v rámci rozvoje efektivní komunikace. Samotné pracovní listy obsahují vhodný didaktický materiál k rozvoji komunikačních dovedností dětí v mateřských školách.
Komunikace s dítětem v dětských skupinách
VOLFOVÁ, Sabina
Bakalářská práce se zabývá problematikou komunikace s dítětem v dětské skupině. Teoretická část obsahuje obecné informace týkající se předškolních zařízení, komunikace a podmínek pro vznik emočně příznivého prostředí. Praktická část se věnuje komparaci mateřské školy a dětské skupiny z hlediska komunikace a zkoumá komunikační techniky vyskytující se v těchto prostředích. Cílem praktické části práce je zjištění komunikačních technik využívaných v dětských skupinách a třídách mateřských škol v rámci efektivní a neefektivní komunikace. Jako další z cílů je zjištění nejčetněji používaných technik v těchto prostředích. Využitými výzkumnými metodami bylo v tomto případě dotazníkové šetření a strukturované pozorování. Výsledkem výzkumu je souhrn odpovědí z dotazníkového šetření a soupis odpozorovaných výpovědí učitelek a pečujících osob v rámci komunikace s dětmi. Výsledky této práce mohou sloužit jako inspirace pro osoby pracující v mateřské škole či dětské skupině.
Agresivní chování dítěte a jeho řešení v rámci MŠ
MARKOVÁ, Veronika
Bakalářská práce se zabývá problematikou agresivních projevů dětí a tím, jak s těmito projevy pracují učitelé v mateřské škole. V teoretické části popisuji základní termíny související s agresí, zabývám se teoriemi agrese, aspekty agresivního chování. Popisuji dělení agrese, vývoj dítěte a vývoj jeho agrese, způsoby řešení agresivního chování a komunikaci s rodinou. V praktické části předkládám výsledky svého pozorování, které jsem prováděla v mateřské škole. Pozorovala jsem, jakými způsoby se děti v mateřské agresivně projevují a jakými způsoby učitelky s agresivitou dětí pracují. Přináším také svůj pohled a své způsoby řešení agresivních projevů dětí v praxi. Na závěr nabízím diskuzi, ve které se zabývám propojením teorie a praxe, rozebírám názory autorů a přidávám svůj názor na danou problematiku. Cílem mé práce je zmapování problematiky v praxi a poskytnutí inspirace pro řešení agresivních projevů dítěte.
Efektivní komunikace vedoucí školní jídelny s ředitelem základní školy
Foralová, Hana ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
NÁZEV: Efektivní komunikace vedoucí školní jídelny s ředitelem základní školy AUTOR: Hana Foralová KATEDRA (ÚSTAV) Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr.Irena Lhotková, PhD ABSTRAKT: Závěrečná bakalářská práce se zabývá tématem efektivní komunikace na úseku vedoucí školní jídelny s ředitelem základní školy, v situaci, kdy organizace základní školy zaštiťuje provoz školní jídelny. V rámci tohoto uspořádání vzniká komunikace dvou nesourodých prostředí, která představuje velkou zátěž a klade důraz na komunikační dovednosti, zvláště ze strany ředitele základní školy. Cílem této bakalářské práce je zodpovědět na otázky: Jaké jsou nejdůležitější společné okruhy komunikace, pokud vůbec jsou? Jaká je optimální frekvence vzájemné komunikace? Které komunikační kanály jsou v této interní komunikaci nejvíce využívány? Získaný materiál a vyhodnocení výsledků je zpracováno v závěru bakalářské práce jako stručné doporučení, jednoduchý manuál, který by mohl být základem pro vytvoření nebo zlepšení efektivní komunikace na daném úseku. KLÍČOVÁ SLOVA: Efektivní komunikace Frekvence komunikace Komunikační kanál Komunikační téma Ředitel základní školy Vedoucí školní jídelny

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 56 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.